Gimnáziumi Élet

Fontos események Gimnáziumunk életében

Események

Sörtúra

A 9. osztályos kémia epocha keretében, az alkoholok témakörhöz kapcsolódóan, meglátogattunk egy helyi sörfőzdét. A bemutatkozás után megismerkedtünk Kőbánya és a sörfőzés kapcsolatával, valamint helytörténetével. Gyors összefoglaló keretében meghallgattuk a sörkészítés történelmét, és megtudtuk hogyan alakultak ki a kraft (kézműves, kisüzemi) sörfőzdék. Miután összegyűjtöttük a sörkészítéshez szükséges alapanyagokat, gyakorlati terepre, az üzemi területre indultunk.Különböző árpamaláta kóstolása mellett, a bátrabbak a komlót is megkóstolták. (Sört természetesen nem kóstolhattak.) A látogatás során részletesen megismerkedtünk a sörfőzés különböző fázisaival, beleértve a maláta őrlését, az erjesztés folyamatát és a sör ízesítését. A…

Munkácsy-kiállításon jártunk

Munkácsy-kiállításon jártunk Kihasználtuk az időt még 2025 márciusában, hogy a kiállítás zárása előtt bejussunk mi is megtekinteni Munkácsy Mihály művészetét. Mielőtt bementünk volna, kaptunk egy a művekkel kapcsolatos kérdőívet. A képek megtekintése után tudtunk válaszokat adni a kérdésekre. Kettes-hármas csapatokra oszlottunk, úgy jártuk végig a műtermeket, s a végén kísérőtanárunknak adtuk át a kitöltött kérdőíveket. Szerintünk a képek nagyon szépek voltak, bárcsak lett volna több időnk, hogy jobban elmerüljünk bennük. A személyes kedvencünk a Honfoglalás című festmény volt. A kiállítás nagyon jó volt, ezt az is alátámasztja, hogy rengeteg ember eljött megnézni. Marton Csenge és Türkössy Piroska, 9. osztályos tanulók

Dr. Hauschka-kozmetikus

Kilencedikes biológia epochánk keretében szó esett - több más téma feldolgozása mellett - a bőr felépítéséről, funkcióiról és ápolásáról. Fontosnak tartottam azonban, hogy a fiatalok szakembertől is kapjanak és részletesebben információkat, tanácsokat bőrük ápolására vonatkozóan, épp akkor, amikor az annyi változáson megy keresztül, s amikor számukra egyre fontosabb a külső megjelenés. Sok káros anyagot tartalmazó kozmetikumhoz, dezodorhoz is könnyedén hozzá tudnak jutni, de arról keveset hallanak, milyen hatása van ezeknek vagy arról, hogyan ápolják maguk helyesen bőrüket. Ennek jegyében hívtam vendégnek osztályfőnöki órára egy Dr. Hauschka-kozmetikust, aki nem csupán a fenti kérdésekről tájékoztatta a fiatalokat kimerítően és na…

Biológia epocha a 9.osztályban

Mire termett az ember? Biológia epocha a 9. osztályban A január biológia órákat hozott számunkra a kilencedikben egy háromhetes blokk keretében. Téma az ember mozgásszervrendszere, az érzékszervek és a bőr volt. („Szőr mentén” még egy kis idegrendszeri kitekintésre is volt alkamunk.) A csontok tavaly megkezdett vizsgálatát mélyebben vettük át, rátekintettünk valódi, preparált állati koponyák és végtagrajzok segítségével a specializáció különböző módjaira, majd összehasonlítottuk azt az emberrel. Megfigyeléseink és megbeszéléseink nyomán megfogalmaztuk, hogy az ember különleges helyet foglal el a földi világban: már a csontozata, felegyenesedett mivolta, testtartása is magában rejti a szabadság és a szabad döntések lehetőségét. Ám…

Művészettörténet és rajz

Véghné Csapó Melinda, művésztanár: A 9.osztályban az őskori alkotásoktól a reneszánsz portréfestészetig ismerkedtünk a különböző korszakok anyag-és eszközhasználatával és meghatározó stílusjegyeivel a művészettörténet epocha keretén belül. Különösen az egyiptomi, a görög, a korakeresztény és a reneszánsz alkotások világába mélyedtünk el. Volt kiselőadás többek közt az őskori halotti kultuszról, a kormeghatározásról, a balzsamozásról, az ókori-és középkori labirintusokról, az alkímiáról és egyes szám első személyben hallhattunk előadásokat II.Ramszesz, Kleopátra, Nagy Sándor, Szent Brendan vagy akár clervaux-i Szent Bernát; valamint Leonardo da Vinci és Albrecht Dürer életéről. A rajz-és festésóra/vizuális kultúra munkái az ásványo…

Évkezdés Waldorf-módra

Türkössy Szilárd: Évkezdés Waldorf-módra A kilencedikesek földrajzi terepgyakorlata Új idők köszöntöttek be életünkbe 2024 szeptemberében: megkezdtük középiskolai tanulmányainkat a Christophorus Waldorf Iskola berkein belül. A tanévet jómagam, mint osztálykísérő és földrajztanár, indítottam egy földrajz epochával. Ennek keretében elindultunk rögtön az első héten, hogy helyben tanulmányozzuk a földkéreg folyamatait a romániai Bihar- hegységben. A hegység alapvetően mészkőből épül fel, ergo gyönyörű, sokféle és vátozatos karsztjelenségekben gazdag. Ismerkedtünk karrmezővel, barlangokkal, poljével, búvópatakkal, cseppkőbarlanggal, talaerózióval, de megfigyeltük a növénytársulások helyi arcát, sőt, alkalmunk volt belepillantani az ott…

Mihály nap

Türkössy Szilárd: Felelősség a Föld iránt Michael-ünnep a kilencedikesekkel Újonnan alakult középiskolánk első ünnepére kerítettünk sort 2024 szeptemberében. Sokat gondolkodtunk, hogyan is kellene ezt alakítani immáron a „nagyoknak”, hogyan legyen ez másképp, komolyabban, de úgy, hogy a Michael-princípium (mint pl. közösség, felelősség, komolyság, erő, önmagunk természetének legyőzése, stb.) megjelenjen benne. Úgy döntöttünk, együtt töltjük a napot az iskola közösségével, a kisebbekkel, hajnalban mi is felkelünk és kivonulunk még félhomályban a napfelkelte-nézésre. Már ez is erőpróba és a közösséghez való tartozás fémjele. Azonban a kisebbeknek szóló próbákon mi nem vettünk már részt, hanem azt a feladatot kapták a kilencedikesek…