Gimnáziumi Élet
Fontos események Gimnáziumunk életében
Események
Évkezdés Waldorf-módra
Türkössy Szilárd: Évkezdés Waldorf-módra
A kilencedikesek földrajzi terepgyakorlata Új idők köszöntöttek be életünkbe 2024 szeptemberében: megkezdtük középiskolai
tanulmányainkat a Christophorus Waldorf Iskola berkein belül. A tanévet jómagam, mint
osztálykísérő és földrajztanár, indítottam egy földrajz epochával. Ennek keretében elindultunk
rögtön az első héten, hogy helyben tanulmányozzuk a földkéreg folyamatait a romániai Bihar-
hegységben.
A hegység alapvetően mészkőből épül fel, ergo gyönyörű, sokféle és vátozatos
karsztjelenségekben gazdag. Ismerkedtünk karrmezővel, barlangokkal, poljével,
búvópatakkal, cseppkőbarlanggal, talaerózióval, de megfigyeltük a növénytársulások helyi
arcát, sőt, alkalmunk volt belepillantani az ott…
Művészettörténet és rajz
Véghné Csapó Melinda, művésztanár: A 9.osztályban az őskori alkotásoktól a reneszánsz portréfestészetig ismerkedtünk a
különböző korszakok anyag-és eszközhasználatával és meghatározó stílusjegyeivel a
művészettörténet epocha keretén belül. Különösen az egyiptomi, a görög, a korakeresztény és
a reneszánsz alkotások világába mélyedtünk el. Volt kiselőadás többek közt az őskori halotti
kultuszról, a kormeghatározásról, a balzsamozásról, az ókori-és középkori labirintusokról, az
alkímiáról és egyes szám első személyben hallhattunk előadásokat II.Ramszesz, Kleopátra,
Nagy Sándor, Szent Brendan vagy akár clervaux-i Szent Bernát; valamint Leonardo da Vinci
és Albrecht Dürer életéről.
A rajz-és festésóra/vizuális kultúra munkái az ásványo…
Mihály nap
Türkössy Szilárd: Felelősség a Föld iránt
Michael-ünnep a kilencedikesekkel Újonnan alakult középiskolánk első ünnepére kerítettünk sort 2024 szeptemberében. Sokat
gondolkodtunk, hogyan is kellene ezt alakítani immáron a „nagyoknak”, hogyan legyen ez
másképp, komolyabban, de úgy, hogy a Michael-princípium (mint pl. közösség, felelősség,
komolyság, erő, önmagunk természetének legyőzése, stb.) megjelenjen benne.
Úgy döntöttünk, együtt töltjük a napot az iskola közösségével, a kisebbekkel, hajnalban mi is
felkelünk és kivonulunk még félhomályban a napfelkelte-nézésre. Már ez is erőpróba és a
közösséghez való tartozás fémjele. Azonban a kisebbeknek szóló próbákon mi nem vettünk
már részt, hanem azt a feladatot kapták a kilencedikesek…