Gimnáziumi Élet

Fontos események Gimnáziumunk életében

Események

Évkezdés Waldorf-módra

Türkössy Szilárd: Évkezdés Waldorf-módra A kilencedikesek földrajzi terepgyakorlata Új idők köszöntöttek be életünkbe 2024 szeptemberében: megkezdtük középiskolai tanulmányainkat a Christophorus Waldorf Iskola berkein belül. A tanévet jómagam, mint osztálykísérő és földrajztanár, indítottam egy földrajz epochával. Ennek keretében elindultunk rögtön az első héten, hogy helyben tanulmányozzuk a földkéreg folyamatait a romániai Bihar- hegységben. A hegység alapvetően mészkőből épül fel, ergo gyönyörű, sokféle és vátozatos karsztjelenségekben gazdag. Ismerkedtünk karrmezővel, barlangokkal, poljével, búvópatakkal, cseppkőbarlanggal, talaerózióval, de megfigyeltük a növénytársulások helyi arcát, sőt, alkalmunk volt belepillantani az ott…

Művészettörténet és rajz

Véghné Csapó Melinda, művésztanár: A 9.osztályban az őskori alkotásoktól a reneszánsz portréfestészetig ismerkedtünk a különböző korszakok anyag-és eszközhasználatával és meghatározó stílusjegyeivel a művészettörténet epocha keretén belül. Különösen az egyiptomi, a görög, a korakeresztény és a reneszánsz alkotások világába mélyedtünk el. Volt kiselőadás többek közt az őskori halotti kultuszról, a kormeghatározásról, a balzsamozásról, az ókori-és középkori labirintusokról, az alkímiáról és egyes szám első személyben hallhattunk előadásokat II.Ramszesz, Kleopátra, Nagy Sándor, Szent Brendan vagy akár clervaux-i Szent Bernát; valamint Leonardo da Vinci és Albrecht Dürer életéről. A rajz-és festésóra/vizuális kultúra munkái az ásványo…

Mihály nap

Türkössy Szilárd: Felelősség a Föld iránt Michael-ünnep a kilencedikesekkel Újonnan alakult középiskolánk első ünnepére kerítettünk sort 2024 szeptemberében. Sokat gondolkodtunk, hogyan is kellene ezt alakítani immáron a „nagyoknak”, hogyan legyen ez másképp, komolyabban, de úgy, hogy a Michael-princípium (mint pl. közösség, felelősség, komolyság, erő, önmagunk természetének legyőzése, stb.) megjelenjen benne. Úgy döntöttünk, együtt töltjük a napot az iskola közösségével, a kisebbekkel, hajnalban mi is felkelünk és kivonulunk még félhomályban a napfelkelte-nézésre. Már ez is erőpróba és a közösséghez való tartozás fémjele. Azonban a kisebbeknek szóló próbákon mi nem vettünk már részt, hanem azt a feladatot kapták a kilencedikesek…