Vele szépek a délutánok
Bár mindenki tudja, hogy a gyerekeknek a legjobb családi körben tölteni a délutánokat, a gyakorlatban ez nem mindig tud megvalósulni. Nálunk ebéd után Hegedűs Beával várják a szüleiket a gyerekek. Most ő mesél magáról.
![Vele szépek a délutánok](/_gatsby/image/d84880b1f68c707742a01a638e2f90bf/e3056049c9c2a323803f46d535b81bde/181102.jpg?u=https%3A%2F%2Fimages.ctfassets.net%2Fsxfggqm8cmd5%2F2D9rA0c1apPjYoKT1wIFHG%2F9aa4b48c729e6db625055b5c0e55e63c%2F181102.jpeg&a=w%3D113%26h%3D85%26fm%3Djpg%26q%3D75&cd=2022-07-10T14%3A31%3A22.850Z)
Mindig arra készültem, hogy gyerekekkel fogok foglalkozni. Az általános iskolai évek után Óvónőképzőben folytattam a tanulmányaimat, lelkesen készültem már az első évtől kezdve a szakmai gyakorlatokra. Sok remek élményt, örömöt éltem át a gyerekek között az óvodákban eltöltött idő alatt. Azonban megszületett bennem a döntés, hogy idősebb, nagyobb gyerekekkel fogok foglalkozni. Érettségi után ezért mentem az ELTE tanárképzőjére, ahol magyar-történelem szakon diplomáztam. Tanítottam két állami iskolában, és közben éreztem, hogy ez nem az az út, amin nekem járnom kell. Ebben a felismerésben segített, hogy a lányom Waldorf-óvodás volt, majd Waldorf-iskolába járt. Boldogan voltam tagja szülőként az óvodai és az iskolai közösségnek, ismerkedtem a pedagógiával: ébresztgetett, nyitogatott, és kezdtem másképp figyelni a gyerekekre, a világra. Az utam a Waldorf-továbbképzésre és 1999-ben tanárként a Kispesti Waldorf Iskolába vezetett.
Kinyílt előttem a világ, újabb és újabb szépségeit, színeit, mélységeit fedeztem fel. Fontosak a Waldorf-intézmények; fontos számomra a Waldorf-pedagógia. Pedagógusként és szülőként is az érkező individualitások életbe belépését segítjük. Nemes feladat átadni, megmutatni a gyerekeknek, hogy a világ jó, szép és igaz, és nagyszerű részese lenni annak a folyamatnak, amelyben a gyerekek valódi ismeretet kapnak a világról. A mi részünkről szükséges, hogy a mindennapokban tudatosan őrizzük, fejlesszük ezt a pedagógiát… És amikor mindez párosul azzal, hogy a sorsuk által idevezetett gyermekek szülei egyre tudatosabban, megértésből támogatják az iskolában folyó munkát, akkor a gyerekek biztonságban, harmonikusan növekedhetnek. Egy antropozófiai alapokra építkező intézménynek, közösségnek jövőt hordozó módon kell élnie, fejlődnie; mi is erre törekszünk.
Örömmel veszek részt (immár második éve) a Christophorus Waldorf Iskola mindennapjaiban, izgalmas együtt lenni kíváncsi, nyitott, olykor csibész gyerekekkel, és szeretek együtt gondolkodni, tevékenykedni kollégáimmal. Bízom az iskola erősödésében, növekedésében.