Hegedűs Bea osztálytanító Christophorus Waldorf Általános Iskola, Gimnázium és AMI

Mindig arra készültem, hogy gyerekekkel fogok foglalkozni. Az általános iskolai évek után Óvónőképzőben folytattam a tanulmányaimat, lelkesen készültem már az első évtől kezdve a szakmai gyakorlatokra. Sok remek élményt, örömöt éltem át a gyerekek között az óvodákban eltöltött idő alatt. Azonban megszületett bennem a döntés, hogy idősebb, nagyobb gyerekekkel fogok foglalkozni. Érettségi után ezért mentem az ELTE tanárképzőjére, ahol magyar-történelem szakon diplomáztam. Tanítottam két állami iskolában, és közben éreztem, hogy ez nem az az út, amin nekem járnom kell. Ebben a felismerésben segített, hogy a lányom Waldorf-óvodás volt, majd Waldorf-iskolába járt. Boldogan voltam tagja szülőként az óvodai és az iskolai közösségnek, ismerkedtem a pedagógiával: ébresztgetett, nyitogatott, és kezdtem másképp figyelni a gyerekekre, a vil…

Dudás Eszter osztálytanító Christophorus Waldorf Általános Iskola, Gimnázium és AMI

Ahogy visszatekintettem a múltba annak okán, hogy hogyan is kezdődött el az én tanárrá válásom, eszembe jutott, egy emlék: még kisiskolás koromban részt vettem egy pályázaton, amiben elképzeltem a jövő iskoláját. Az egész tartalomra nem emlékszem, de arra igen, milyen szabadság-élményem volt, ahogy átéltem ezt a képet: ülünk a dombon egy szilvafa körül – az egész osztály –, és mindent, amiről tanulunk, meg lehet nézni, meg szabad fogni, és még használhatjuk is! Ez az élmény sokáig a homályba veszett. Jött a rajzolás, a drámajáték Gabnai Katalinnál, az ének tanulás Dékány Endrénél… Színésznőnek készültem. Voltam stúdiós az Arany János Színházban (tanított Keleti Pista bácsi), játszottam a Népszínház utazó társulatában, és szinkronizálni kezdtem. (Ez a tevékenységem hobbi szinten máig megmaradt.) Aztán, amikor várandós lettem a …

Kiss Ágota - osztálytanító Christophorus Waldorf Általános Iskola, Gimnázium és AMI

Ágota kisiskolásként Waldorf-oktatásban részesült, majd később kipróbálta az állami intézményeket is. Pedagógusi pályafutását egy állami iskolában kezdte, majd igen hamar kiderült számára, hogy visszavágyik a Waldorf-közegbe. Csodaszép fuvolajátékával hamar elkápráztatott minket az évnyitón, táblarajzai pedig lenyűgözőek.

Száka Kornélia - osztálytanító Christophorus Waldorf Általános Iskola, Gimnázium és AMI

Száka Kornélia vagyok, két fiúgyermek édesanyja. Családommal Csömörön élünk. A pályaválasztás előtti gimnazista éveimben sok minden érdekelt, sok hivatás megfordult a fejemben: főként orvos vagy fizikus szerettem volna lenni. Ám egy csodás pálfordulat mégis másfelé sodort. Nagyon szerettem a gimnáziumot, ahol tanultam, s a tanáraimat. S az érettségi évében megérett bennem a gondolat, hogy nincs szebb dolog a világon, mint gyerekeknek átadni azt a tudást, amivel bírunk, megismertetni velük a világot, s helyes érzületű, bölcs gondolkodású, tevékeny emberekké segíteni őket a felnőtté válás útján. Így mindenki meglepetésére magyar nyelv és irodalom illetve filozófia szakra adtam be a jelentkezésemet. Az egyetem elvégzése után majd 10 éven keresztül egy középiskolában tanítottam, ahol már érlelődött bennem a gondolat, hogy új úton i…

Győrffy Lili - kézimunka- és euritmia-oktató Christophorus Waldorf Általános Iskola, Gimnázium és AMI

Lili alapos, precíz és türelmes oktatóként lépésről-lépésre segíti gyerekeink kézügyességének fejlődését. Együtt készítenek manókat és avatja őket a kötés, horgolás rejtelmeibe – így mindig életkoruknak megfelelő kihívások elé állítja őket, elősegítve ujjaik pontos összehangolását és kognitív képességeik fejlesztését. Elvégezte az euritmista képzést is, így egyedülálló módon iskolánkban két euritmia oktató is segíti gyermekeink fejlődését.

Rencz Máté - Bothmer- gimnasztika tanár, kézművesség tanár Christophorus Waldorf Általános Iskola, Gimnázium és AMI

Máté felelős gyerekeink mozgáskultúrájáért, egészséges fizikai fejlődéséért. Mozgalmas és izgalmas Bothmer-órák után a gyerekek kimelegedve, mosolyogva térnek vissza tanulmányaikhoz.

Slonszki Gyöngyi - euritmia Christophorus Waldorf Általános Iskola, Gimnázium és AMI

Slonszki Gyöngyi vagyok és az euritmiát tanítom az iskolában. Emellett gyógyeuritmia foglalkozásokat is tartok gyermekeknek és felnőtteknek. Az euritmiával a Solymári Tanárképzésen találkoztam először sok évvel ezelőtt. Az életutam Angliába vezetett egy helyi Camphillbe, majd onnan Londonba, az euritmia képzésre, amit 2003-ban befejeztem. Ezután visszatértem Magyarországra és 5 évig euritmiát tanítottam Waldorf iskolában: három évig Vácon majd két évig Kamaraerdőn. Eközben 2006-ban elkezdtem a gyógyeuritmia képzést Angliában nyári kurzusként. A gyógyeuritmia képzés végén gyakorlatot kellett csinálni, amit a Camphillben sikerült megcsinálnom 2008-ban.  Gyermekekkel foglalkoztam és szerettem volna ott maradni tovább a gyakorlat után, de sajnos erre akkor nem volt lehetőség, mert több euritmista is dolgozott a Camphillben. Egy isme…

Takács Nagy Jázmin - ének Christophorus Waldorf Általános Iskola, Gimnázium és AMI

Takács-Nagy Jázmin vagyok. Szerteágazó zenei tanulmányaim a klasszikus zene után a népzenére koncentrálódtak. 2022-ben diplomáztam a Zeneakadémia népi ének, népi citera-koboz-tekerőlant szakán. Öt éve foglalkozom aktívan zeneoktatással, illetve alternatív művészeti neveléssel. 2023-ban kezdtem meg a zeneterapeuta tanulmányaimat az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai karon. Édesanyám pedagógiai munkássága nagyon meghatározó számomra, illetve az általános iskolában szerzett tapasztalataim, melyeket vidéken, egy igazán kislétszámú közösségben élhettem meg. A tanítás mellett aktívan zenélek is. A Tindia Zenekar énekese és brácsása vagyok. Fontos számomra, hogy a pedagógiai munkásságom során olyan légkört és teret tudjak biztosítani a gyerekeknek, melyben szabadon növekedhetnek és megtalálhatják az önmaguk építése felé vezet…

Sorecz Gabriella - német, mozgás, osztálykísérő Christophorus Waldorf Általános Iskola, Gimnázium és AMI

Szülőként kerültem először a Christophorus közösségébe, majd 2022. januárjától németet, a következő tanévtől mozgást kezdtem tanítani. „Waldorfosításom” folyamatban van – szaktanári továbbképzéseken, antropozófiai stúdiumon, Bothmer képzésen, s kollégáim útmutatása által csiszolódom. Az iskolai életben az ünnepek és a közösségszervezés gondozásában vállaltam nagyobb feladatot. Tanári pályám kezdetén középiskolában tanítottam, majd egy nagy kanyart véve adminisztratív területen helyezkedtem el, s közben természetgyógyászatot, alternatív mozgást, masszázst és terápiás módszereket tanultam, s ezzel foglalkoztam. Amikor a nagyobbik gyerekemet Waldorf óvodába vittük, akkor nem is igazán tudtam még, hogy hova keveredtünk, csak fokozatosan ragadt magával ez a világ. Először a varrókör hangulata, a szülői- közösség, az óvónők személye…

Weszely Gabriella - kertművelés Christophorus Waldorf Általános Iskola, Gimnázium és AMI

Weszely Gabi vagyok és az Iskolánkba meglehetősen kacskaringós életút vezetett. A középiskola után Élelmiszermérnök diplomát (MSc.) szereztem, majd a 3 gyermekem megszületése előtt, illetve közben vállalati minőségbiztosítóként dolgoztam. Civil kezdeményezések hatására fordultam a fenntarthatóság felé, majd később a kertészkedés és a tudatosan vállalt döntések felé. 2015-ben végeztem a solymári Waldorf kertművelés-szaktanár képzésen, majd 2021-ben kertészmérnök (BSc.) képesítést szereztem. Mindhárom gyermekem óvodás kora óta Waldorf oktatási rendszerbe jár, így nem csak ők, hanem én is belenőttem ebbe a pedagógiába. Számomra az életben mindennek jelentősége van, minden összefügg és egy rendszert alkot. A növénytermesztés és az ételek elkészítése – mint két egymást kiegészítő terület – fontos eleme a mindennapjaimnak. Az ökológi…

Massza Regina - iskolatitkár Christophorus Waldorf Általános Iskola, Gimnázium és AMI

Massza Regina az iskola adminisztratív ügyeit intézi, de nagyjából mindennel képben van, ami történik. Neki köszönheti a közösség, hogy az anyagiak rendezve vannak, hogy a gyerekek rendszeresen kapnak diétájuknak megfelelő étrendet, és úgy általában: összetartja a közösséget.

Juhász Marcsi - konyha és takarítás Christophorus Waldorf Általános Iskola, Gimnázium és AMI

Marcsi szívét-lelkét beleadva segíti a gyerekek étkeztetését és az iskola rendben tartását. Mindenkihez van egy kedves mosolya, szeretettel gondoskodik növényeinkről is.