Gimnázium
Minden, amit a Christophorus Waldorf Gimnáziumról tudni érdemes
Jelentkezés
Felvételi a Christophorus Waldorf Iskola 9. osztályába!!
A felvételi tájékoztatóhoz kattintson ide!
A kitöltött jelentkezési lapot, a megírt jellemzést, nevelési tanácsadói, fejlesztői, pszichológusi szakvéleményt (amennyiben van) és a tanulóról készült, 2 hónapnál nem régebbi, színes fényképet az alábbi címre jelentkezes@ christophoruswaldorf.hu, vagy kinyomtatva és aláírva személyesen a titkárságon várjuk.
A gimnáziumi jelentkezési lap letöltéséhez kattintson ide!
Pedagógusaink
Véghné Csapó Melinda - kézimunka, szabadvallás, osztálykísérő
VÉGHNÉ CSAPÓ MELINDA
A kezeimmel „élem” az életem. Gyermekkoromtól kezdve rajzolok és zongorázom,
kamaszkoromtól varrok, szövök, festek és agyagozom, felnőttként kosarat is fonok, könyvet
kötök. A művészet több mint négy évtizede a mindennapjaim része.
Hivatásom is ez lett. Előbb textilművészként végeztem 1999-ben a Magyar Iparművészeti
Egyetemen, majd 2006-ban vizuális-és környezetkultúra tanár szakon kitüntetéses diplomával
ugyanitt. a most már MOME néven ismert Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen.
Meghatározó tanáraim, mestereim voltak. A „kisképzős” középiskolai évek alatt Bodóczky
István tanítvány lehettem. A mai napig meghatározó számomra az a nyitott, sokszempontú és
kezdeményező hozzáállás, amit megtapasztalhattam az óráin. Későbbiekben Baska József és
Haász István festőművész, mostanában Martin Keizer antropozófus művészet…
Sorecz Gabriella - német, mozgás, osztálykísérő
Szülőként kerültem először a Christophorus közösségébe, majd 2022. januárjától németet, a következő tanévtől mozgást kezdtem tanítani. "Waldorfosításom" folyamatban van - szaktanári továbbképzéseken, antropozófiai stúdiumon, Bothmer képzésen, s kollégáim útmutatása által csiszolódom. Az iskolai életben az ünnepek és a közösségszervezés gondozásában vállaltam nagyobb feladatot. Tanári pályám kezdetén középiskolában tanítottam, majd egy nagy kanyart véve adminisztratív területen helyezkedtem el, s közben természetgyógyászatot, alternatív mozgást, masszázst és terápiás módszereket tanultam, s ezzel foglalkoztam. Amikor a nagyobbik gyerekemet Waldorf óvodába vittük, akkor nem is igazán tudtam még, hogy hova keveredtünk, csak fokozatosan ragadt magával ez a világ. Először a varrókör hangulata, a szülői- közösség, az óvónők személye…
Türkössy Szilárd - osztálykísérő, biológia, földrajz, angol
2001 szeptemberében indultam el a Waldorf-tanár útján. Az azóta eltelt évek alatt pedig nem
csak tanítottam, hanem cikkeket írtam, fordítottam, szaklapokat szerkesztettem és kutató
munkát is végeztem. Főként Waldorf-gimnazistákkal, de általános iskolásokkal is
foglalkoztam. Elsősorban angol nyelvet tanítottam, emellett biológiát és földrajzot is. Több
éven át volt alkalmam angolból érettségiztetni diákokat ezen iskolákban. Sokszor
megtapasztaltam persze, hogy bár azt hittem, én tanítok, valójában a gyerekek sokkal többet
tanítottak nekem.
12 évig dolgoztam a Gödöllői, majd három évig a Fóti Waldorf Iskolában. Többször jártam
külföldön, voltam például Németországban, ahol a Potsdami Waldorf Iskolában alkalmazott
portfolió műfaját igyekeztem alaposabban is megismerni. Ezt kollégáimmal bevezettük
újításként a gödöllői és fóti iskol…
Takács-Nagy Jázmin - ének
Takács-Nagy Jázmin vagyok. Szerteágazó zenei tanulmányaim a klasszikus zene után a népzenére koncentrálódtak. 2022-ben diplomáztam a Zeneakadémia népi ének, népi citera-koboz-tekerőlant szakán. Hat éve foglalkozom aktívan zeneoktatással, illetve alternatív művészeti neveléssel. 2023-ban kezdtem meg a zeneterapeuta tanulmányaimat az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai karon. Édesanyám pedagógiai munkássága nagyon meghatározó számomra, illetve az általános iskolában szerzett tapasztalataim, melyeket vidéken, egy igazán kislétszámú közösségben élhettem meg. A tanítás mellett aktívan zenélek is. A Tindia Zenekar énekese és brácsása vagyok, de ezen kívül még jópár hangszeren játszom, melyeket a zene órákra is rendszeresen magammal viszek. Fontos számomra, hogy a pedagógiai munkásságom során olyan légkört és teret tudjak biztosítani a…
Slonszki Gyöngyi - euritmia
Slonszki Gyöngyi euritmia tanár vagyok a Christophorus waldorf iskolában 2020 Szeptembere óta.
Az euritmiával a solymári tanárképzésen találkoztam először 1996- ben.
A 1997- ben elkezdtem az euritmia képzést Magyarországon majd életútam, sorsom Angliába vezetett 2000- ben ,ahol Londonban fejeztem be az euritmia képzést majd a gyógyeuritmia képzést is Angliában, Stroudban végeztem el. Ezután sok éven keresztül Camphillben éltem Angliában majd Írországban és végül 2020 - ban visszatértem Magyarországra.
Az euritmia 26 éves korom óta meghatározó része az életemnek. Sok emberrel találkoztam és euritmiáztam a kicsi óvodás korú gyerekektől az idős korú felnőttekig mindenkivel nagy örömmel.
Szabados Éva - matematika
Általános iskolában elvállaltam egy matematika óra megtartását egy osztálytársammal. A
tanítás élménye hozta az elhatározást, hogy tanár szeretnék lenni. Az ELTE-n végeztem,
néhány évig tanítottam, ez életem egyik legszebb időszaka volt. Aztán másfelé kanyarodott
az életem. A lányom Waldorf iskolába járt, ez nem teljesen tudatos döntés volt, de egyre
inkább csodálattal töltött el ez a számomra új világ. Szerettem volna minél jobban
megismerni, így elvégeztem a Waldorf pedagógus továbbképzést. 2015-től 2022-ig állami
középiskolában tanítottam, egy osztályt végigkísértem az érettségiig. Szeretek tanítani, jó
érzés, amikor sikerül ebben a sokszor „mumus” tantárgyban a megértést elérni.
Fogarassy Anita - német
Üdvözlöm Önöket! Fogarassy Anita, a Christophorus Waldorf Általános Iskola,
Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola pedagógusa vagyok, és több
évtizedes tapasztalattal rendelkezem a tanításban. Számomra a gyermekek
oktatása és nevelése hivatás, amelyben minden nap megtalálom az inspirációt.
1996-ban szereztem első diplomámat, és azóta is folyamatosan igyekszem új
tudással és szemléletekkel gazdagítani pedagógiai eszköztáramat. Különösen
fontos számomra, hogy minden diák számára szeretetteljes és támogató
környezetet biztosítsak, ahol szabadon fejlődhetnek, kibontakoztathatják
egyéniségüket.
A német nyelv iránti lelkesedésem különösen fontos szerepet játszik a
munkámban; igyekszem ezt a szeretetet diákjaim felé is közvetíteni, hogy a
nyelv tanulása számukra is élvezetes és értékes élmény legyen. Mind a kisebb,
mind a nagyobb diáko…
Rencz Máté - Bothmer-gimnasztika tanár, kézművesség tanár
Máté felelős gyerekeink mozgáskultúrájáért, egészséges fizikai fejlődéséért. Mozgalmas és izgalmas Bothmer-órák után a gyerekek kimelegedve, mosolyogva térnek vissza tanulmányaikhoz.
Adorján Dávid - történelem
Adorján Dávid Attilának hívnak. 1991. június 23-án láttam meg a napvilágot Budapesten.
2014-ben az EKF BTK BA történelem-etika szakán tanulmányaim zárásaként Történelem
Alapszakos Bölcsész diplomát szereztem. 2014-16-ig az ELTE BTK MA-n végeztem, mint
okleveles történész. 2023-ban felvételt nyertem a PPKE levelező mesterképzésére, melynek
végén (2024 júliusában) kitüntetéses történelemtanári diplomát szereztem. Tanítási
gyakorlatomat Újpesten végeztem a Könyves Kálmán Gimnáziumban. 2023 őszétől
együttműködöm a Christophorus Waldorf Iskolával. Támogatásukkal az idei tanévtől kezdve
én is tanári kollégiumuk aktív tagja lehetek. 2024 augusztusától mellékállásban a
Pesthidegkúti Iskola Felső tagozatában is tanítok mint történelem szaktanár.
Magántanítványok felkészítésével már közel 10 éve foglalkozom. Korábbi pedagógiai
tapasztalat…
Kiss Ágota - magyar nyelv és irodalom
Ágota kisiskolásként Waldorf-oktatásban részesült, majd később kipróbálta az állami intézményeket is. Pedagógusi pályafutását egy állami iskolában kezdte, majd igen hamar kiderült számára, hogy visszavágyik a Waldorf-közegbe. Csodaszép fuvolajátékával hamar elkápráztatott minket az évnyitón, táblarajzai pedig lenyűgözőek.