
Pedagógusaink
Véghné Csapó Melinda – kézimunka, szabadvallás, osztálykísérő

VÉGHNÉ CSAPÓ MELINDA A kezeimmel „élem” az életem. Gyermekkoromtól kezdve rajzolok és zongorázom, kamaszkoromtól varrok, szövök, festek és agyagozom, felnőttként kosarat is fonok, könyvet kötök. A művészet több mint négy évtizede a mindennapjaim része. Hivatásom is ez lett. Előbb textilművészként végeztem 1999-ben a Magyar Iparművészeti Egyetemen, majd 2006-ban vizuális-és környezetkultúra tanár szakon kitüntetéses diplomával ugyanitt. a most már MOME néven ismert Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen. Meghatározó tanáraim, mestereim voltak. A „kisképzős” középiskolai évek alatt Bodóczky István tanítvány lehettem. A mai napig meghatározó számomra az a nyitott, sokszempontú és kezdeményező hozzáállás, amit megtapasztalhattam az óráin. Későbbiekben Baska József és Haász István festőművész, mostanában Martin Keizer antropozófus művészetterapeuta inspirál a belső, szakmai fejlődésben és önnevelésben. Kézimunkatanárként 2020-ban végeztem Waldorf -képzésben. Művésztanárként több mint 20 éve, waldorf-pedagógusként több mint 10 éve dolgozom. Fontos számomra a diákok egyéniségének kibontakoztatása, önbizalmuk erősítése a művészet kimeríthetetlen inspiráló erejének átadásával. Szabad vallástanárként pedig a lelki élet területein dolgozhatom együtt a gyerekekkel.
Sorecz Gabriella – német, mozgás, osztálykísérő

Szülőként kerültem először a Christophorus közösségébe. Két gyermekem van, a nagyobbik jár ide az iskolába, a kisebbik még óvodás.
Pályaelhagyó pedagógusként évekig adminisztratív területen dolgoztam, de hiányzott a mozgás és az emberi kapcsolatok. Ez idő alatt alternatív mozgást, természetgyógyászatot és érintésterápiát tanultam, és ezen a területen jelenleg is dolgozom.
2023. januárjában kezdtem el tanítani a Christophorus Waldorf Iskolában, először németet, majd később mozgást is.
„Waldorfosításom” folyamatban van, Bothmer képzésre járok, s a német órán is igyekszem hasznosítani az ott szerzett élményeket, ismereteket.
Hérakleitosz egy hasonlattal beszélt a tanításról, miszerint az egy szikra lángra lobbantása, nem pedig egy üres vödör megtöltése. Ezt a szép gondolatot szem előtt tartva igyekszem minden nap a gyerekek között lenni, tőlük tanulni és őket kísérni.
Türkössy Szilárd – osztálykísérő, biológia, földrajz, angol

2001 szeptemberében indultam el a Waldorf-tanár útján. Az azóta eltelt évek alatt pedig nem csak tanítottam, hanem cikkeket írtam, fordítottam, szaklapokat szerkesztettem és kutató munkát is végeztem. Főként Waldorf-gimnazistákkal, de általános iskolásokkal is foglalkoztam. Elsősorban angol nyelvet tanítottam, emellett biológiát és földrajzot is. Több éven át volt alkalmam angolból érettségiztetni diákokat ezen iskolákban. Sokszor megtapasztaltam persze, hogy bár azt hittem, én tanítok, valójában a gyerekek sokkal többet tanítottak nekem.
12 évig dolgoztam a Gödöllői, majd három évig a Fóti Waldorf Iskolában. Többször jártam külföldön, voltam például Németországban, ahol a Potsdami Waldorf Iskolában alkalmazott portfolió műfaját igyekeztem alaposabban is megismerni. Ezt kollégáimmal bevezettük újításként a gödöllői és fóti iskol…
Takács-Nagy Jázmin – ének

Takács-Nagy Jázmin vagyok. Szerteágazó zenei tanulmányaim a klasszikus zene után a népzenére koncentrálódtak. 2022-ben diplomáztam a Zeneakadémia népi ének, népi citera-koboz-tekerőlant szakán. Hat éve foglalkozom aktívan zeneoktatással, illetve alternatív művészeti neveléssel. 2023-ban kezdtem meg a zeneterapeuta tanulmányaimat az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai karon. Édesanyám pedagógiai munkássága nagyon meghatározó számomra, illetve az általános iskolában szerzett tapasztalataim, melyeket vidéken, egy igazán kislétszámú közösségben élhettem meg. A tanítás mellett aktívan zenélek is. A Tindia Zenekar énekese és brácsása vagyok, de ezen kívül még jópár hangszeren játszom, melyeket a zene órákra is rendszeresen magammal viszek. Fontos számomra, hogy a pedagógiai munkásságom során olyan légkört és teret tudjak biztosítani a gyerekeknek, melyben szabadon növekedhetnek és megtalálhatják az önmaguk építése felé vezető utat. Szeretnék kéz lenni, mely nem korlátoz, csak lehetőségeket mutat.
Slonszki Gyöngyi – euritmia

Slonszki Gyöngyi euritmia tanár vagyok a Christophorus waldorf iskolában 2020 Szeptembere óta. Az euritmiával a solymári tanárképzésen találkoztam először 1996- ben. A 1997- ben elkezdtem az euritmia képzést Magyarországon majd életútam, sorsom Angliába vezetett 2000- ben ,ahol Londonban fejeztem be az euritmia képzést majd a gyógyeuritmia képzést is Angliában, Stroudban végeztem el. Ezután sok éven keresztül Camphillben éltem Angliában majd Írországban és végül 2020 – ban visszatértem Magyarországra. Az euritmia 26 éves korom óta meghatározó része az életemnek. Sok emberrel találkoztam és euritmiáztam a kicsi óvodás korú gyerekektől az idős korú felnőttekig mindenkivel nagy örömmel.
Szabados Éva – matematika

Általános iskolában elvállaltam egy matematika óra megtartását egy osztálytársammal. A tanítás élménye hozta az elhatározást, hogy tanár szeretnék lenni. Az ELTE-n végeztem, néhány évig tanítottam, ez életem egyik legszebb időszaka volt. Aztán másfelé kanyarodott az életem. A lányom Waldorf iskolába járt, ez nem teljesen tudatos döntés volt, de egyre inkább csodálattal töltött el ez a számomra új világ. Szerettem volna minél jobban megismerni, így elvégeztem a Waldorf pedagógus továbbképzést. 2015-től 2022-ig állami középiskolában tanítottam, egy osztályt végigkísértem az érettségiig. Szeretek tanítani, jó érzés, amikor sikerül ebben a sokszor „mumus” tantárgyban a megértést elérni.
Fogarassy Anita – német

Üdvözlöm Önöket! Fogarassy Anita, a Christophorus Waldorf Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola pedagógusa vagyok, és több évtizedes tapasztalattal rendelkezem a tanításban. Számomra a gyermekek oktatása és nevelése hivatás, amelyben minden nap megtalálom az inspirációt.
1996-ban szereztem első diplomámat, és azóta is folyamatosan igyekszem új tudással és szemléletekkel gazdagítani pedagógiai eszköztáramat. Különösen fontos számomra, hogy minden diák számára szeretetteljes és támogató környezetet biztosítsak, ahol szabadon fejlődhetnek, kibontakoztathatják egyéniségüket. A német nyelv iránti lelkesedésem különösen fontos szerepet játszik a munkámban; igyekszem ezt a szeretetet diákjaim felé is közvetíteni, hogy a nyelv tanulása számukra is élvezetes és értékes élmény legyen.
Mind a kisebb, mind a nagyobb diákok tanítását örömmel végzem, és alig várom, hogy a következő tanév valamennyi régi és új diákjával megoszthassam tudásomat és tapasztalataimat.
Rencz Máté – Bothmer-gimnasztika tanár, kézművesség tanár

Máté felelős gyerekeink mozgáskultúrájáért, egészséges fizikai fejlődéséért. Mozgalmas és izgalmas Bothmer-órák után a gyerekek kimelegedve, mosolyogva térnek vissza tanulmányaikhoz.
Kiss Ágota – magyar nyelv és irodalom

Ágota kisiskolásként Waldorf-oktatásban részesült, majd később kipróbálta az állami intézményeket is. Pedagógusi pályafutását egy állami iskolában kezdte, majd igen hamar kiderült számára, hogy visszavágyik a Waldorf-közegbe. Csodaszép fuvolajátékával hamar elkápráztatott minket az évnyitón, táblarajzai pedig lenyűgözőek.
